Jo no sabia què dir. Callava i me’l mirava, i reia satisfet dels seus esforços en va per a assolir l’exactitud. Reia pensant en les rotondes que els seu amor podia trobar entre cor i cor. El món de la matèria era com un peix tret de l’aigua entre els seus dits, un peix virolat, molt viu, sense adreça ni hores, que saltironava davant meu i m’entretenia els dies.
Si no parlo de res més que Ariel en aquestes trobades que m’obligueu a fer és precisament per aquest peix. Pel seu cos furtiu, la pell amagada. Pel misteri que m’era i m’és la seva vida sense empremtes.
Dit d’una altra manera: l’empremta de la vida d’Ariel sóc jo.
Em pregunteu per què crec que Ariel tenia aquest peix a les mans. I jo us pregunto: per què no l’hi teniu vosaltres? Què ens ha passat, a tots plegats, que anem fent per la vida pensant que tot està estudiat, tot delimitat, tot estipulat i definit?
Amb un joc entre el domini del llenguatge i el lirisme es presenta la història d’un personatge que existeix i estima d’una manera diferent. Les relacions humanes hi són enteses com a construcció i hi són observades des de la teoria dels cossos i la identitat de gènere que ens lliga, de fons, amb l’Orlando de Virginia Woolf.
SEBASTIÀ PORTELL (ses Salines, 1992) és autor de la novel·la El dia que va morir David Bowie (2016), amb què va guanyar el Premi Time Out Barcelona al Creador de l’Any, dels contes de Maracaibo (2014) i de diverses obres teatrals, com Un torrent que era la mar (2013, Premi Ciutat de Badalona de teatre) o Transbord (2018). També ha publicat el volum biogràfic Antònia Vicens. Massa deutes amb les flors (2016) i ha tingut cura, més recentment, de l’antologia Amors sense casa. Poesia LGBTQ catalana (2018).