Blade runner, Jo, robot, 2001... La ciència-ficció ha tractat sovint si les màquines es poden tornar humanes.
Però què passa quan la ment d’un ésser humà és transferida a una màquina?
En un món on la humanitat s’ha hagut de reorganitzar per sobreviure després d’una catàstrofe ecològica,
comprar la immortalitat és possible, traspassant en morir la consciència de la persona a un sistema
informàtic. Laura Verns decideix que, un cop morta, tindrà una d’aquestes “vides de continuació”
per temps indefinit, als sistemes d’una de les empreses que ofereixen el servei. Però vint anys després
del seu decés físic, alguna cosa amenaça la seva vida virtual i ha d’investigar en els seus records per
descobrir què és.
Teresa Colom crea un món futur extraordinàriament convincent i persuasiu. I la indagació a què es
veu abocada Laura Verns qüestiona la natura mateixa de la humanitat i d’allò que anomenem vida.
Poeta i escriptora andorrana d'origen urgellenc. Llicenciada en Ciències Econòmiques per la Universitat Pompeu Fabra, va dirigir la seva carrera professional cap al camp de les finances. El 2004 va deixar la feina de gestora de patrimonis i fons d'inversió a l'entitat bancària on havia estat treballant des del 1995 per dedicar-se a escriure. Va formar part del grup Donzelles de l'any 2000.[2] Ha estat articulista al Diari d'Andorra.
Ha participat en múltiples festivals nacionals i internacionals, i ha fet nombroses lectures a biblioteques d’arreu del món. En 2012 va participar al XIV Festival de Poesia de la Mediterrània. El 2015 va ésser designada com a comissària de la Setmana de la Poesia de Barcelona. Amb una dilatada carrera en el camp de la poesia en 2015 va publicar els relats breus que conformen La senyoreta Keaton i altres bèsties. Consciència (2019) és la seva primera novel·la