La Coma

LA COMA, és una iniciativa de la Fundació Mallorca Literària en el marc del projecte Espai Llegir, dedicat al foment de la lectura i a la dinamització literària a Mallorca. Neix eixamplant la proposta del cicle ‘Converses’ com un espai de relació entre les lletres i el pensament contemporani en forma de festival de tres dies intensius. L’objectiu principal és aprofundir en els vincles que enllacen creació i pensament, posant ben de manifest la importància cabdal de la literatura —com en l’escriptura, en la lectura— en la nostra configuració social i cultural.

La primera edició de LA COMA, s’enfoca en el tema del COS, per estirar del fil de la corporalitat: tant presencial/virtual/absent, l’existència en el cos o al marge d’aquest; els límits del cos, nocions de cos-gènere-identitat, cos subjecte/objecte, cossos somiats, cossxs dissidents, cossos de carn i píxel; tecnologia i identitat, esclavatges del cos, plaer i desig en i a través del cos, i un llarg etcètera que mai no s’acaba.

Les sessions tindran lloc del 8 al 10 de maig: dies 8 i 9 a Es Baluard Museu, Palma, i el dissabte 10 al jardí de la Casa Llorenç Villalonga, Binissalem.

Andrea Cruz - 'Tales of the body'

Tales of the body’ és un espectacle inspirat en la memòria del cos, construït a partir dels paisatges humans i de les imatges que ens han habitat internament. Andrea Cruz juga amb diversos llenguatges escènics, tot creant una ruptura amb les nocions d’espai i de moviment habituals per desenvolupar una nova proposta coreogràfica. Una intensa successió de micro-històries plenes d’emoció i bellesa plàstica, on la intèrpret es transforma constantment per mitjà dels moviments, la gestualitat i els objectes. Els contes del cos són memorables.

En format performance, aquesta versió de ‘Tales of the body’ servirà per subratllar els matisos de gènere i edats en el binomi cos-moviment, així com per incorporar la noció més física i dinàmica del cos que abordam a LA COMA,.

Entrada conjunta sessió inaugural: 5 €

08/05/2025

20.30 h

Es Baluard Museu (Palma)

Espectacle

Altres activitats del cicle